Lelaki Teransang 30 kali Sehari

Syahwat Lelaki

Berkenaan syahwat lelaki ini,  kebanyakan perempuan tidak memahaminya. Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.

Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali.

Satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini sudah semula jadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.

Mengapa ini terjadi ? Kenapa wanita tu senang menjadi fitnah? hum..memang itulah hakikatnya.. kerana wahai wanita, Allah telah jadikan anda makhluk paling cantik dipandang mata, andalah sebaik-baik perhiasan yang mampu menarik pandangan setiap mata di sekitarmu..

Sumber info : homefamilysite.com

1. Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah ‘kegebuan’ leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah hari itu, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang ‘gebu’ itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Haip..jangan renung ! Tapi kalau dah buat tayangan perdana macamana pula tuh  :mrgreen:

4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai ‘kain koyak’ pula. Apabila berjalan, terserlahlah ‘kegebuan’ betis malah kadang-kadang paha pun tersembul. hehe..tak mo buat lagi dah :mrgreen:

5.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Jom kita pakai stokin :-)

6. Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.

7. Ada perempuan bertudung, ‘merendek’ pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah tang, tang, tang. Dalam khutbah hari itu, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.

Sekarang ini ramai perempuan bertudung. Macam-macam fesyen ada. Jenama Ariani, Munawarah, Hajaba, Fareeda dan yang tak berjenama pun berlambak. Alhamdulillah. Tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapi tidak menutup bahagian sensitif.

Ayuh sahabat wanitaku semua. Mari kita berubah ke arah yang LEBIH BAIK. Jangan dibiarkan lelaki-lelaki ajnabi terangsang melihat kita. Adakah anda rela difantasikan oleh mereka?  Tepuk Dada Tutup Aurat :mrgreen:


Glosari:
Lelaki ajnabi: Bermaksud lelaki-lelaki asing, iaitu yang bukan suami dan juga bukan mahramnya. Aurat wanita di hadapan lelaki ajnabi ialah keseluruhan badannya kecuali muka dan dua tangan (hingga pergelangannya).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

65 thoughts on “Lelaki Teransang 30 kali Sehari

  1. susah nak cakap kan.. memang benar pun ramai yg bertutup tapi tidak sebenarnya. bila penutup itu diguna sebagai hiasan dan gaya, hilang la hikmah dan tujuan memakainya..
    kakngah recently posted..dah balik

  2. kalo kita tgk cara pemakaian anak muda skrg…
    byk yg terikut2 cara pemakaian dikaca tv, samada di filem, drama atau iklan…
    mmg org skrg kurang fikir dosa atau pahala.. itulah yg masalahnya..

    • Betul hafiz. memang tercabar juga iman org2 lelaki bila lihat “gejala-gejala” seperti ini di luar sana ya. kalu nk tegur pun bukan boleh sembarangan kan? tak pasal di cop kita myibuk.

      pst: tegur melalui blog aje ler heh 8)

    • Salah satu sbb byk tjadi kes rogol juga sbb manusia xdpt nk salurkan nafsu ke jln yg betul. Lagi kesian kalu kejadian itu terkena kpd anak2 kecil yg tak tahu apa2. semua itu hnya disebabkan sebilangan wanita yg x prihatin tentang auratnya :(

  3. Alamak habislah rahsia lelaki sudah terbongkar. Banyak kali perkataan ‘ketat’ dan ‘singkat’ disebutkan didalam entri ini :-). Padah ibadah dijadikan budaya ikut-ikutan sahaja bukan amalan dengan kefahaman.

    • Rahsia di pecahkan supaya kami wanita-wanita semua sentiasa prihatin tentang aurat yg tak boleh sewenang2nya dipamerkan . Bukan setakat anak dara dan IT malah bini org juga :-)

  4. Oh! maza tak perasan lah fulaks sampai 30 kali sehari… esok mau kira guna pendikit mesin kira yg berangka.. hehehhe

    oppps.. ke lautan dalam sudah.. tumpang lalu tuan tanah.. ahaks… lantun-lantun gitew
    maza recently posted..Hanya Kau Yang Tahu

  5. Uik.. susah gak topik ari nie :D dan mcm Maza kawe pon tak pernah kira-kira. Tapi kawe setuju la lelaki mmg sonang fening lalat sikit… that’s why saya setuju dgn Mekar yg wanita boleh membantu dgn berpakaian dgn lebih sopan. In fact sebab Allah beri garis panduan tentang pakaian ni ada kaitan dgn fitrah manusia gak.
    Dalam masa yg sama, saya jugak tak mahu judge wanita yg berpakaian keterlaluan. Some of them membesar dgn didikan yang kebaratan.. so kesian gak dgn nasib mereka. Mungkin kita cuma boleh doa buat mereka akan tuhan tunjukkan jalan pada mereka. Kalau dapat bantu lebih sikit.. better :D Ismail N recently posted..Ku Sangka Panas Sampai Ke Petang Rupanya Hujan Di Tengahari

    • Bab yg “itu” sya senyum tanpa berkata2 8)

      Betul la bro, kita tak boleh judge sesuka hati kpd org yg berpakaian “dedah” ni. Mungkin hidayah itu belum sampai kpd mereka. (Org muda mungkin boleh beri alasan itu. tp bagaimana dgn yg dh berusia? ) Oleh itu, kita yg ada sedikit pgetahuan ni tak salah juga utk menegurnya(ttpi biarlah dgn cara berhikmah) :-)

      • Ye, yg penting kita jagalah aje diri & keluarga. Sbb zaman kini ni nak menegur pun kena toleh kiri kanan dulu. Bkn mcm zaman Rasulullah dulu yg tegur menegur membawa keberkatan & amalan…

  6. bEe sedang berusaha menjadi isteri solehah

    Amat berat juga tp, insyaAllah Allah akan beri jalan :-D

    Nota : Apa kaitan pulak dgn tajuk yer??? Hahahaha…. :lol:

  7. Kak, cer lah skit…. Nape akak jadi surirumah tangga??? Tak seronok dgn keje lama ke atau apa??? Akak ada buat business ke skang ni??? bEe bertanye sbb sedang berkira2 menjadi sprt kak Mekar ;) Cuma belum ada kekuatan…. hehehehe

  8. =.=’ suka baca artikel ni.. sesuai utk semua lapisan masyarakat.. sy suka, kekadang tu.. ada tnya sorg sahabat… knp tak solat, dia kata mcm mna nk solat sedangkan xde telekung, sy ckp la aurat wanita dlm solat sama mcm kt luar.. lau kemana-mana jka terlupa bwk telekung,sy pakai pakaian yg sy pakai je.tpi bnyak mata yg menjeling..pelik kot

  9. berpakaian menutup aurat bagi kaum wanita islam melayu seharusnya, bermula sejak dari kecil…bila dah biasa, secara automatiknya bila nak keluar rumah mereka akan berpakaian menutup aurat, ibu bapa harus mendidik anak-anak untuk biasa berpakaian
    yang menutu aurat, peranan ibu bapa penting amat penting dalam membentuk keperibadian muslimah anak-anak.
    apaajanews recently posted..Cinta Muka Buku, telinga aku tak reject lagi

    • betul tu…tp bile dh besar n bergaul ngn mcm2 kwn2 yg latar belakang pon mcm2, boleh pengaruh dr bertudung kpd xbertudung…parent pon dh susah nk pantau…blk kg pakai tudung, kat tmpt blaja xpakai tudung…ape plak punce nye blh jd cenggtu yer??parent dh didik sbaeknye dr kecik…astaghfirullahalazim!!moga2 sy n kwn2 lain kuat menahan godaan syaitan ni…amiin!!!!;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge